Putnički
Razvoj tehnologije i elektronike posredno je doveo i do značajnog napretka automobilske industrije i usavršavanja skoro svih sistema u vozilu - od sigurnosnog do izduvnog.
Segment bezbednosti i kočioni sistem, sa jedne strane, je nešto što se gotovo pa svakodnevno usavršava i nadograđuje, dok je sa druge strane možda jedino tu ostavljeno prostora kupcima da direktno utiču na svoju sigurnost i sigurnost saputnika i ostalih učesnika u saobraćaju. Naravno, reč je o mogućnosti izbora pneumatika i upravo taj izbor je jedini na koji možete da utičete kada je reč o elementima kočionog sistema. Sve ostalo su proizvođači automobila već uradili i odradili.
Sa te strane, naš savet će uvek biti usmeren ka premium proizvodu i premium proizvođačima čije se gume mogu naći u našem prodajnom objektu.
Kroz dugogodišnju saradnju sa skoro svim relevantnim uvoznicima pneumatika u Srbiji, u Pneustar doo smo se odlučili za četiri premium proizvođača: GoodYear, Continental, Bridgestone i Yokohama. Odlučujući elementi pri izboru bili su dugogodišnji rad sa pneumaticima, vozačko iskustvo i pokušaj uvek neizbežnog kompromisa između cene i kvaliteta, tako da u našem centru možete odabrati letnje i zimske pneumatike bez obzira da li vam je presudan samo kvalitet ili samo cena ili ste u potrazi za idealnim spojem cena-kvalitet.
Kvalitetno-cenovna skala, po grupacijama izgleda ovako:
(1) GoodYear grupacija
(a) GoodYear i Dunlop
(b) Sava
(c) Debica
(2) Continental grupacija
(a) Continental
(b) Uniroyal
(c) Barum
(3) Bridgestone grupacija
(a) Bridgestone
(b) Firestone
(c) Dayton
(4) Yokohama - Yokohama je jedini proizvođač koji proizvodi pneumatike samo i isključivo u premium kategoriji
Pored pobrojanih brand-ova, u mogućnosti smo da vam ponudimo i Vredestein holandske premium pneumatike, turski Starmaxx, ali i domaće proizvode poput Taurusa i Tigra.
Oznake na pneumaticima:
Primer: 205/55R16 91H
- Broj 205 u oznaci je širina gazećeg sloja gume izražena u milimetrima, 55 je profil gume tj. odnos između visine bočnog zida i širine gazećeg sloja izražen u procentima.
- R označava radijalnu konstrukciju. Ukoliko je u pitanju dijagonalna guma, umesto R naći će se slovo D.
- Broj 16 predstavlja prečnik felne izražen u inčima.
- Broj 91 je indeks nosivosti koji definiše maksimalno opterećenje pneumatika. Za konkretan primer, 91=max 615 kg
- H je indeks brzine, odnosno slovo koje označava maksimalnu brzinu koju guma može da podnese pri dozvoljenom opterećenju. H=210 km/h
Dodatne oznake na gumama
Osim osnovnih oznaka koje pokazuju kakve su karakeristike gume, na bočnom zidu mogu se naći i sledeći simboli:
- DOT – Označava datum proizvodnje gume i obično je izražen u sledećoj formi DOT 0415 što znači da je guma proizvedena u 04. nedelji 2015. godine.
- XL – Extra Load – Guma za veća opterećenja - povećana nosivost
- RF – Reinforced – To znači da je guma ojačana
- RFT – Run-On-Flat guma koja je posebna po tome što omogućava nastavak vožnje i nakon mehaničkog oštećenja, recimo ukoliko se guma probuši. Kod YOKOHAMA pneumatika, oznaka je ZPS (Zero Pressure System)
- M + S – Mud + Snow – Ova oznaka se obično nalazi na zimskim i all season gumama.
- RPB - Rim Protected Bar - pneumatik poseduje zaštitu za felnu
- TL – Tubeless – Oznaka da unutrašnja guma ne postoji
- TT – Tube Type – Oznaka da unutrašnja guma postoji
- TWI – Indikator istrošenosti gume koji pokazuje kada je vreme da kupite novu gumu.
- C – Kada posle dimenzije guma u oznaci stoji slovo C, to znači da je guma namenjena lakim teretnim vozilima.
Od 1. novembra 2012. sve gume proizvedene na evropskom tržištu nakon jula 2012. godine moraju imati specijalne nalepnice sa informacijama o potrošnji goriva, nivou buke i prianjanju na mokrom terenu. Ove informacije nalaze se i u svim reklamnim materijalima kompanija koje proizvode gume.
Korisni saveti:
• Nikada gumu ne montirajte na felnu koja je oštećena ilipopravljana varenjem ili lemljenjem
• Nikada ne pumpajte gumu na pritisak preko 2,75 bar
• Na istoj osovini moraju biti iste dimenzije guma, osim u slučaju ograničene upotrebe pomoćnog točka
• Pridržavajte se tablice pritiska u gumama koja je na Vašem vozilu
• Nemojte ispuštati vazduh iz gume ukoliko su još uvek tople od vožnje
• Prevelik ili isuviše mali pritisak u gumama skraćuje životni vek gume i ugrožava bezbednost u vožnji
odstupanje pritiska 10% od propisanog smanjuje "životni vek" gume30%!!!
• Proverite pritisak u gumama barem jednom mesečno i presvake duže vožnje
• Kamenje, šljunak i ostala strana tela koja se zaglave u "šarama" mogu oštetiti gumu ipotrebno ih je povremeno odstraniti
• Gume montiraju isključivo osobe kvalifikovane za tu vrstu posla
• Naglo ubrzavanje, kočenje ili promena pravca kretanja smanjuje dugotrajnost gume
• Gume treba promeniti odmah ukoliko:
- je gazna površina istrošena do indikatora istrošenosti
- postoje oštećenja i rezovi
- ukoliko se vide žice
• Gume je potrebno skladištiti zaštićene od direktnog uticaja sunčeve svetlosti i prostora sa visokom temperaturom, vlage...
• Idealni uslovi skladištenja su hladna, suva i tamna mesta
• VAŽNO! Upotreba Runflat guma:
- Vozilo mora biti opremljeno sistemom za praćenje pritiska u gumama
- Kada sistem signalizira upozorenje zbog niskog pritiska:
- ne vozite brže od 80 km/h
- ne vozite dalje od 80 km
- nemojte ponovo duvati gume, voziti ukoliko su ispražnjenje i nemojte ih popravljati